Tuesday, April 7, 2009

PERIHAL PEMBANGKANG 2

Salam...
Macam-macam cerita sekembali dari Bukit Gantang ni.. Sungguh bersemangat rakan2 jentera Barisan berjuang sama hebat dengan rombongan Pok Nik hendak memenangkan Nizar.... Saya berada di sebuah rumah penyokong Bn dan kebetulan pemuda2 PAS sedang mengedarkan risalah.. kami menyambut salam mereka dan dengan senyum yang ikhlas kami menerima risalah yang mereka edarkan..
Sehari sebelum, sekumpulan penyokong BN mengadakan lawatan dari rumah ke rumah, dan sampai ke rumah penyokong PAS, langsung penyokong Pas ini tidak membuka pintu lantas menyukarkan hasarat kami untuk mengedarkan risalah...
kenapa yerk, kalau rumah BN hendak nya diagihkan risalah mereka, tapi bila kita ingin menziarahi mereka, terus tutup pintu rumah.. kalau boleh kawasan rumah tu nak ditutup pagar yang tinggi supaya langsung tetamu xboleh nampak pun mereka...
agaknya orang-orang apPAS ni terlalu taksub kot??
Saya memang orang UMNO, tapi terus terang saya nak bagitahu mak ayah saya xpernah mendapat apa2 kontrak daripada kerajaan, rumah saya pun kecil jer di ceruk pedalaman di satu kawasan popular di Pahang.. tapi selama saya membesar, kalau xdapat bantuan xde lah pulak nyer keluarga saya nak melompat parti???? dan hingga lah saya habis belajar, bertugas pun dalam kawasan sendiri, yang betul tetap betul, tapi yang mana salah saya tetap kata salah.. tapi orang PAS ni kalau nak berkata memang ikut sedap dia jer, dan tidak mahu mengakui kesilapan sendiri... Marilah kita fikir sendiri, selama mana pun kita orang Melayu ni nak berkelahi, nak caci mencaci sesama sendiri???? For me, i dont have much more time to talk bad thing about other people especially orang PAS, xder pekdoh nyer... banyak lagi ekrja lain weh!!!!!!!!!!
Cuba kita bayangkan, kalau orang PAS dapat memerintah, agak2nya mcmana dorang ni buat ker rakyat Malaysia? entah2 lagi teruk kan!!!!!

1 comment:

  1. agak setuju dgn certain perkara. tai emosi lebih kepada terlalu positif pada puhak sendiri. awk bleh la ckp awk bleh terima risalah org pemvangkang. tapi awak fikir bagaimana dgn orng lain. keadaan yg awk bayangkan mcm analogi sempit. judge hanya pada sesuatu peristiwa. kalo mcm tu org pembangkang pun bleh judge mcm tu jgk bila sekumpulan org BN buat slh. sumtime kita kena profesional n tak mustahil politik skang ni yg digegak gempita ni, kdg2 ada dalangnya. sy tak menuduh sesiapa, tapi bila keadaan desperate, kita pon bleh simbah cat pada poster calon kita sendiri, konon pihak lain yang buat(tapi bagi yg fkiran dangkal wal kalut, trus la percaya dgn propa media perdana)... saya pon sokong pas pun tak sempurna. tapi kalu BN yg memerintah selama 50 thn masih lg tak matang dlm urus tadbir, mcm tak bleh dietrima. slalu BN gah canang, parti aper yg banyak berjasa pada melayu dulu kala, merdekakan bangsa kita, hakikatnya, realitinya pemerintah sudah berubah. jika dulu parti ditadbir ketrua A, cara dia mungkin mmg ikhlas utk parti. tapi skarang, pemerintahnya lain. so knapa nk ungkit jasa org dulu atas nama parti. parti tak bwk apa2 nama pun... so bila ckp nk salahkan parti bila segelintir yg buat salah, bg saya BN pun banyak kelemahan. bila PR tadbir dalam 100 hari, mcm2 hal jd kontroversi, dlm masa 100 hari, cuba la pikir, pengkritik yg tak bertauliah ni main hentam kromo je kritik org... yg BN plak apa kes dalam masa 50 thn, bnyak jugak pincangnya.... lg la tak munasabah... konklusi, kebanyakan tulisan awk terlalu terpengaruh emosi sbg org kerajaan. mcm memuji diri sendiri...(walaupun sometime cover ngan ayat2 yg neutral)... herm tu je kot...

    ReplyDelete