Friday, April 3, 2009

PERIHAL PEMBANGKANG

Tinggal 4 hari bagi pengundi kawasan Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai untuk menentukan pemimpin pilihan mereka..
Namun Qaseh amat berharap agar pemimpin menajdi lebih matang dan mengambil iktibar di atas segala yang berlaku sepanjang setahun berada di dalam pemerintahan pembangkang.. Kalau nak kata kerajaan Barisan Nasional xjaga rakyat maka xder la pembangunan selama ni dan Qaseh tengok ramai anak-anak pembangkang yang masuk Universiti kerajaan? Kalau kerajaan BN nak tapis, dah lama anak-anak pembangkang xsekolah..
Tapi adatlah bila dah besar ni, mula lah besar kepala.. apa yang dibuat oleh pihak BN salah jer.. xtahu lah apa yang betul.. Semalam keluar pulak cerita Anwar Ibrahim hantar surat kepada DYMM Yang Dipertuan Agong suh tangguh angkat Sumpah Dato Seri Najib sebagai Perdana Menteri ke-6? Apa lah nak jadi ni Anwar? xHabis2 nak menghentam kepimpinan negara. Rimas den!!!!

1 comment:

  1. Salam saudara,

    Ingin saya perbetulkan sedikit kritikn saudara terhadap pakatan pembangkang.

    Apakah saudara membela UMNO dengan memejamkan mata dan memekakan telinga dengan segala amalan rasuah dan penyelewengan kuasa yg jelas telah dilakukan oleh beberapa pemimpin utama UMNO ?

    Apakah saudara membutakan hati dan menidakkan yg haq apabila undang2 ISA kini digunakan untuk musuh kpd UMNO/BN sedangkan ISA dahulunya adalah untuk puak2 komunis yg merupakan musuh negara?

    Apakah saudara merestui bahawa UMNO dahulu telah menyentap kuasa raja2 Melayu, mencabar raja Kelantan dan tak lupa kepada Sultan Mizan di terengganu?

    Apakah saudara hanya nampak kebaikan UMNO sehingga membutakan hati tentang sikap dan moral para pemimpin UMNO yg kini lebih mengutamakan periuk nasi peribadi dan kroni sedang rakyat jelata hanya digula2kan ketika pilihanraya, yg untung dan terus kaya hanyalah beberapa kerat yg berjawatan dlm UMNO?
    Lebih 50 tahun merdeka dibawah UMNO.... apakah ekonomi negara telah dikuasi oleh org Melayu ??

    Apakah saudara menyelar sikap pembangkang kononya mengganggu gugat dan memecah belahkan perpaduan melayu sedangkan saudara lupa bahawa tanpa suara dan tekanan pihak pembangkang yg kuat, tidak mungkin negara di bawah pemerntahan BN/UMNO mampu tunduk cth dlm isu kenaikan harga petrol dunia, akhirnya mengalah jua dek tekanan pembangkang...
    Tidak ketahuilah jika saudara tetap membayar lebih juga drp harga sekarang kononya atas dasar perjuangan pembangkang tidak direstui oleh saudara...

    UMNO dulu awalnya mmg bagus utk bangsa kita,
    tapi kini UMNO hanya utk dua tiga kerat sahanya yg berjawatan didalamnya, perjuangan utk melayu hanya bahan mainan ketika pilihanraya, bila dah menang...mereka berlumba2 membolot seberapa banyak harta yg boleh kerena khuatir jikalau kelak tidak lagi dipilih sebagai pemimpin....INI KAH WAKIL RAKYAT BERPARTI UMNO YG SAUDARA KAGUMI???

    MALANG LAH jika demikian...
    salam.

    ReplyDelete