Wednesday, July 1, 2009

OH DUNIA...

zaman sekarang mak ayah akan membelikan anak masing-masing xkira di sekolah rendah mahupun menengah dengan telefon bimbit.. Kalau takat Nokia 3310 ke 3320 ker ok lar tapi anak-anak pun dah pandai demand..
ini adalah satu contoh bagaimana gejala sosial di kalangan remaja menular dengan sangat mendadak. banyak perkara lain turut menyumbang kepada seriusnya masalah gejala sosial di kalangan remaja, belia muda mudi.. Sapa kata ibu-ibu dan bapa-bapa dahulu xkuar dating, saper kata mereka xder pengaruh fesyen, saper kata dulu2 xder minat kepada artis barat dan tempatan? seme tu ada tapi ibu dan bapa kita sangat-sangat bertuah kerana mereka bukan tergolong dalma lingkungan manusia yang terjebak dalam kancah gejala sosial.. tapi tengok lar apa yang dah berlaku sekarang?
saban hari kita disajikan dengan berita yang sungguh menyedihkan, meruntun hati dan naluri insan dan tidak kah kita terfikir bagaimana perasaan ibu apabila melihat anak mereka yang terlibat dalam gejala sebegini... Qaseh faham, remaja, belia dan muda mudi tidak minta mereka jadi begitu, oleh yang demikian sebagai ibu bapa, peranan sebagai ketua keluarga haruslah dimainkan dengan lebih jujur dan amanah agar hasrat kerajaan untuk melahirkan generasi yang cemerlang gemilang dan terbilang akan terlaksana jua...
Wallahuallam

No comments:

Post a Comment